Õppekava on suunatud kvalifitseeritud spetsialistide ettevalmistamisele meditsiinilise administreerimise valdkonnas. Õppeprotsessi käigus omandatakse olulised oskused ja teadmised, sealhulgas meditsiinidokumentatsiooni haldamine, patsientidega suhtlemine, päringute menetlemine, haldusprotsesside korraldamine ja kontroll ning meditsiinipersonali töö koordineerimine. Omandatud pädevused võimaldavad tõhusalt juhtida tööprotsesse tervishoiuasutuses, tagades selle sujuva toimimise ja kõrgetasemelise teeninduse patsientidele.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus
Suund: Ärinduse ja haldus
Rühm: Sekretäri- ja kontoritöö
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard: Tervishoiusekretär, tase 5
KOOLITUSE EESMÄRK
Kvalifitseeritud spetsialistide ettevalmistamine meditsiiniasutuste administratiivseks tööks, sealhulgas sekretäri, administraatori ja referendi ülesannete täitmiseks. Õpe hõlmab meditsiinidokumentatsiooni haldamist, kohtumiste korraldamist ja protokollimist, personali töö koordineerimist ning meditsiiniteenuste administreerimist. Erilist tähelepanu pööratakse erialaste pädevuste arendamisele ja patsientide teenindusstandardite tõstmisele, tagades tõhusa koostöö meditsiinipersonali ja patsientide vahel.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppijad:
- Halduseb dokumentatsiooni ja koostab kohtumiste protokolle, tagades andmete täpsuse ja struktureerituse.
- Korraldab ja administreerib meditsiiniteenuseid oma pädevuse piires, koordineerides nende logistikat ja planeerimist.
- Tagab tõhusa koostöö meditsiinipersonali ja patsientidega, töötades meeskonnas.
- Tunneb meditsiinilisi andmebaase ja rakendab oma teadmisi tööprotsesside optimeerimiseks.
- Järgib rangelt kutse-eetikat, isikuandmete kaitse nõudeid ja konfidentsiaalsuse põhimõtteid.
- Vastutab oma tööülesannete täitmise eest, järgides kõrgeid ametialaseid standardeid.
- Püüdleb pideva professionaalse arengu poole, täiendab kvalifikatsiooni ja arendab oma oskusi.
- Hindab oma töö tulemuslikkust ja teeb ettepanekuid teenuste kvaliteedi parandamiseks.
- Tagab administratiivse ja organisatoorse toe, aidates kaasa meditsiiniasutuse sujuvale toimimisele.
SIHTGRUPP
Tervishoiu administreerimise valdkonnas areneda soovivad inimesed: tööotsijad, tudengid, alustavad spetsialistid, administratiivtöötajad ning oma karjääri suunda muuta plaanivad professionaalid.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Vajalik on keskharidus.
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
- 100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 50 Situatsioonide lahendamine, töö praktilises keskkonnas
- 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb teoreetilistest auditoorsetest loengutest, mida täiendavad praktilised moodulid, keskendudes erialaste oskuste omandamisele ja kinnistamisele. Teooria ja praktika integreerimine loob tervikliku arusaama meditsiiniadministreerimise protsessidest ning valmistab spetsialiste ette tulemuslikuks tööks tervishoiuasutuste reaalses töökeskkonnas.
ÕPPESISU
1. Meditsiinisekretäri ameti alused
- Meditsiinisekretäri roll ja ülesanded tervishoiuasutuse struktuuris
- Põhioskused ja ametialased kohustused
- Suhtlemine patsientide ja külastajatega: eetilised põhimõtted ja teenindusstandardid
- Meditsiinisekretäri õigused ja kohustused vastavalt seadusandlusele
- Töö eripärad avalikes ja eraõiguslikes tervishoiuasutustes
- Töökorralduse planeerimine: ressursside ja haldusülesannete juhtimine
- Konfliktsituatsioonide lahendamine, kaebuste menetlemine ja tagasiside haldamine
- Tervishoiuasutuses toimuvate ürituste ja tegevuste planeerimine ning koordineerimine
2. Õiguslikud aspektid tervishoius
- Peamised õigusaktid, mis reguleerivad tervishoiusektorit
- Isikuandmete kaitse nõuded ja nende rakendamine meditsiinivaldkonnas
- Patsientide õigused ja tervishoiutöötajate kohustused
- Meditsiiniliste lepingute õiguslikud alused ja lepingulised suhted
- Meditsiinitöötajate vastutus: õiguslikud ja eetilised aspektid
- Tööõiguse alused, personalihaldus ja töökorralduse regulatsioonid tervishoius
- Meditsiinilise dokumentatsiooni haldamise õiguslikud nõuded
3. Emotsionaalne intelligentsus ja professionaalne suhtlus
- Eneseteadlikkuse, enesekontrolli ja motivatsioonioskuste arendamine
- Efektiivne suhtlemine patsientide, kolleegide ja juhtkonnaga
- Stressijuhtimine ja konfliktide lahendamine meditsiinivaldkonnas
- Verbaalne ja mitteverbaalne suhtlemine töökeskkonnas
- Empaatia ja psühholoogiline tugi patsientidele
- Kohanemisvõime ja psühholoogilised toimetulekumeetodid keerulistes olukordades
4. Dokumendihaldus meditsiinisektoris
- Meditsiinilise dokumentatsiooni haldamise alused
- Dokumentatsioonistandardid ja regulatiivsed nõuded
- Dokumentide klassifitseerimine, süstematiseerimine ja arhiveerimine
- Meditsiiniliste kaartide, tõendite ja aruannete koostamine ning vormistamine
- Patsientide andmete registreerimine ja haldamine
- Spetsialiseeritud tarkvara kasutamine meditsiinilise dokumentatsiooni haldamiseks
5. Meditsiiniliste dokumentide arhiveerimine ja säilitamine
- Meditsiiniasutustes kehtivad arhiveerimispraktikad ja nende aluspõhimõtted
- Pikemaajaline dokumentide säilitamine ja kaitse
- Meditsiinilise dokumentatsiooni arhiveerimise seadusandlikud nõuded
- Tervishoiuarhiivi praktiline haldamine ja dokumentide korrastamine
- Dokumentide süstematiseerimine ja kataloogimine kasutusmugavuse tagamiseks
- Juurdepääsu kontroll ja andmete konfidentsiaalsuse tagamine
6. Meditsiiniteenuste logistika ja korraldus
- Patsientide logistika planeerimine ja haldamine
- Meditsiiniliste teenuste koordineerimine ja protsesside optimeerimine
- Koostöö tervishoiutöötajate ja tehnilise personaliga
- Meditsiiniseadmete ja tarvikute varustuse jälgimine ning korraldamine
- Meditsiinitarvikute ja ravimite logistika juhtimine
- Laboratoorsete uuringute ja diagnostiliste protseduuride korraldamine
- Ressursside tõhus jaotamine tervishoiuasutuse optimaalseks toimimiseks
7. Meditsiiniteenuste administreerimine
- Meditsiiniteenuste korraldamine ja koordineerimine vastavalt õigusnormidele
- Patsientide nõustamine halduslike ja meditsiiniliste protseduuride osas
- Tervishoiutöötajatega suhtlemine ja sujuva töö tagamine
- Tervishoiuasutuse sisemiste reeglite ja regulatsioonide järgimine
- Administratiivsete protsesside ja sisekorraeeskirjade rakendamine
- Patsientide ja töötajate andmekaitse ning konfidentsiaalsuse tagamine
8. Esmaabi ja hügieeninõuded meditsiiniasutustes
- Esmaabi andmine ägedate seisundite ja kriitiliste juhtumite korral
- Tööõnnetuste, põletuste, mürgistuste ja muude erakorraliste juhtumite käsitlemine
- Hädaabikõnede tegemise ja esmaabi andmise põhimõtted
- Hügieeni- ja sanitaarreeglid meditsiiniasutustes
- Infektsioonikontrolli protokollid ja haiguste ennetusmeetmed
- Meditsiinipraktikas kehtivad desinfitseerimise ja steriliseerimise standardid
Õppetemade läbimise järjekord võib muutuda. Teemade järjestus määratakse õppekava alusel, mis antakse õppijale enne kursuse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas alas ja õpetamiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja –
2 Sekretäritöö https://rahvaraamat.ee/p/sekretaritoo/1969625/en
3. Dokumendihaldus. Tiiu-Reet Kõrven
4. Edakas delegeerimine Robert Burns
5. Ladina keel grammatika https://rahvaraamat.ee/p/ladina-keel-grammatika/10693/et?ean=9789985573679
6. Esmaabi käsiraamat
7. Kutsestandardid: Tervishoiusekretär, tase 5 https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/1091443
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
A-Priori õppekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, olles varustatud piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on internet, WiFi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk koos kohvimasinaga, sooja ja külma veega, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepesumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal asuvad mitmed ühised toitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Erakorralise olukorra või muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS Teams).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid hõlmavad aktiivseid loenguid, diskussioone, rühmatöid, situatsioonide modelleerimist ja lahendamist, rolliülesandeid ning vajaduse korral tööd temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õppijatele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõigile õppijatele tasuta. Enamikul juhtudel võivad õppijad teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppeprotsessi käigus täidavad õppijad praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades suulist või praktilist tagasisidet õppejõult.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpueksami:
1. Eneseanalüüsi vorm õppeprotsessi ja tulevase karjääri arengu kohta. Hindamiskriteeriumid:
– Koostab, vormistab ja esitab eneseanalüüsi vormi vastavalt õppejõu juhistele.
2. Situatsiooniline ülesanne.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb lahendada praktiline olukord vastavalt õppejõu antud juhistele.
3. Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 75% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND 2045 € + KM
Jooksvale kuupäevale registreerida saab ühte järgmistest meetoditest:
– täita lehekülje allosas asuvat registreerimisvormi
– telefoni teel: (+372) 582 12 627
– e-posti teel: apriorimtu@gmail.com