Kvaliteedi tagamise põhimõtted

Arendus- ja karjäärikeskus A-PRIORI MTÜ
TEGEVUSE KVALITEEDI TAGAMISE ALUSED

1. ÜLDSÄTTED
1.1. Arendus- ja karjäärikeskus A-PRIORI MTÜ (Reg.nr. 80206840) poolt asutatud täiskasvanute koolitus- ja ümberõppeasutuse nimi on Arendus- ja karjäärikeskus A-PRIORI MTÜ (edaspidi Karjäärikeskus). Asutusel on kehtiv majandustegevusteade nr. KTO020642.
Kvaliteetse koolituse tagamiseks toetub Karjäärikeskus täiskasvanute koolituse seadusele, täienduskoolituse standarditele, ettevõtte eetikale, põhikirjale ja koolituskorralduse alustele.
1.2. Karjäärikeskus korraldab täiskasvanute koolitust, ümberõpet ja täiendkoolitust.

2. KOOLITUSPROGRAMMIDE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

2.1. Õppekavade loomisel lähtub Karjäärikeskus Täiskasvanute koolituse seadusest, pideva hariduse õppekava koostamise juhenditest, pideva hariduse standarditest, erialastest standarditest (vajaduse korral), samuti teistest Eesti seaduste ja nõuete normatiivaktidest. Karjäärikeskus arvestab õppekavade koostamisel ja muutmisel tööturu vajadustega, saades teavet Eesti tööturu hetkevajaduste kohta suhtlemise teel tööandjatega, uurides veebiallikaid ja meediat ning kasutades Töötukassa ametlikku teavet ja veebiportaalide katalooge.
2.2. Karjäärikeskuse poolt koostatud koolitusprogramm sisaldab järgmist teavet:
1) Kursuse nimetus;
2) Kursusegrupp ja selle alus, sealhulgas kutsestandard ja kutsetase, kui need on olemas;
3) Koolituse kogumaht, sealhulgas loengud, praktilised harjutused ja iseseisev töö;
4) Sihtgrupp ja koolituse alustamise tingimused, kui need on õpiväljundite saavutamise eelduseks;
5) Vajaduse korral seadmed, vahendid, materjalid või oskused, mis on koolituse ajal vajalikud või soovitatavad (nt arvuti, internet, arvuti põhioskused);
6) Kursuse eesmärk ja õpiväljundid;
7) Koolituse korraldus, sh õppe sisu, meetodid ja kasutatud vahendid;
8) Pakutavate õppematerjalide kättesaadavus ja nende saamise tingimused;
9) Õpikeskkonna kirjeldus;
10) Koolituse sertifitseerimise ja lõpetamise tingimused, hindamise põhimõtted ja meetodid;
11) Koolitustunnistuse väljastamise tingimused ja kriteeriumid;
12) Kui kursus ei ole täielikult läbitud või õpiväljundid ei ole täielikult saavutatud, väljastatav dokument;
13) Õppejõu pädevuse kirjeldus;
14) Kui koolituse järel on võimalik taotleda õigust teatud tegevusele ja kursus valmistab selleks ette, siis on see märgitud koolitusprogrammi eesmärgina.
2.3. Koolituse eesmärk on tagada sihtrühmale võimalus saavutada seatud hariduseesmärgid. Õppekava väljatöötamisel võetakse arvesse teema sobivust, õppijate individuaalseid haridusvajadusi ja konkreetsete haridustulemuste saavutamise eesmärke.
2.4. Koolituskavade väljatöötamise protsessis kaasatakse vastava valdkonna tööandjate esindajaid, koolitajaid ja valdkonna eksperte. Koolituskava koostamisel arvestatakse sihtrühma vajadustega ning võetakse arvesse tagasisidet, mida on saadud ettepanekute ja märkuste kaudu tagasiside mehhanismide abil.
2.5. Õppekavad vajavad perioodilist uuendamist, et tagada nende ajakohasus, vastavus kehtivatele seadustele ja erialastandarditele (kui programm hõlmab nende arvessevõtmist).
2.6. Teiste õppeprotsessi osalejatega koostöös määrab Karjäärikeskuse juhtkond kindlaks haridustegevuse ja keskuse töö kvaliteedi tagamise meetodid.
2.7. Kursusele vastava teave õppekava kohta on kättesaadav Karjäärikeskuse veebilehel ja vastaval kursuse lehel.

3. ÕPIKESKKONNA KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

3.1. Karjäärikeskuse hoone paikneb kesklinnas hästi ligipääsetavas kohas, ühistranspordi läheduses. Üksikasjalik teave asukoha kohta on saadaval veebilehel.
3.2 Karjäärikeskuse poolt renditud ruumides paiknevad klassiruumid, mis on sobilikud õppetööks ning vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassiruumid on hästi valgustatud ja ventileeritud ning neis on kaasaegsed demonstratsioonivahendid ja täiskasvanutele sobilik mööbel. Lisaks on keskuses kööginurk ja vajalikud seadmed mugavaks pikemaks viibimiseks, sealhulgas külmkapp, veekeetja, nõud, tee ja kohv. Karjäärikeskuse läheduses asub mitu toitlustusasutust.
3.3. Kui koolitusprotsess hõlmab koolitusmaterjalide kättesaadavust, on need saadaval nii elektroonilisel kujul kui ka paberkandjal.
3.4. Praktilised koolitustegevused töökeskkonnas viiakse läbi ohutult ja hügieeniliselt. Kui koolitusprotsess hõlmab koolitusmaterjalide kättesaadavust, on need saadaval nii elektroonilisel kujul kui ka paberkandjal.
3.5. Rühmas osalevate õppijate arv sõltub koolituse kulgemisest, eesmärkidest ja meetoditest nende saavutamiseks, samuti nõudlusest koolituse järele konkreetse programmi raames. Koolituse korraldamisel arvestatakse osalejate potentsiaaliga ning püütakse vajadusel moodustada rühmad sarnase koolitustaseme alusel.
3.6. Koolitusruumid paiknevad teisel korrusel. Hoone ei ole ratastooliga ligipääsetav ega varustatud vahenditega erivajadustega inimeste koolitamiseks. Siiski võib mõnel juhul korraldada koolitust sobivas keskkonnas või veebipõhiselt, kuid sellest arutatakse enne koolituse algust isikuga.
3.7. Osade õppeprogrammide raames hõlmab osaliselt või täielikult veebipõhist õppimist. Veebipõhine õpe offline-programmide korral on lubatud ka juhul, kui õpilane või õpetaja ei saa füüsiliselt koolitusel osaleda (haiguse, lahkumise või muude põhjuste tõttu), samuti lukustusperioodidel või vääramatu jõu korral. Enne veebipõhise õppe alustamist teeb keskuse spetsialist kindlaks, kas õppija tunneb kasutatavat veebikeskkonda ja annab vajadusel juhiseid. Veebipõhise õppimise eeskirjad on sätestatud Karjäärikeskuse eeskirjades.

4. ÕPETAJATE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

4.1. Erialast haridust omavad õpetajad peavad tegutsema oma õpetataval erialal ning omama asjakohaseid sisulisi teadmisi, mis sobivad koolituse läbiviimiseks.
4.2. Koolituse ajal ja pärast seda hinnatakse õppejõudude töö kvaliteeti, tuginedes osalejate tagasisidele ja vaatlustele. Vajaduse korral tehakse õppejõule ettepanekuid õpetamisprotsessi ja juhendamise eripära korrigeerimiseks. Kui õpetaja kohta koguneb mitu järjestikust negatiivset tagasisidet, kaalutakse tema võimalikku asendamist.
4.3. Perioodiliselt korraldab Karjäärikeskus konsultatsioone või lühikoolitusi õppejõududele, mis keskenduvad aktuaalsetele teemadele ning aitavad tõsta pakutavate teenuste kvaliteeti.
4.4. Õpetajatele teevad Karjäärikeskuse spetsialistid ettepanekuid nende juhendamise arengu suunamiseks.
4.5. Õppekvaliteedi parandamiseks kogutakse regulaarselt õpetajatelt tagasisidet ning neile pakutakse enesehindamise kontrollnimekirja.

5. KVALITEEDI TAGAMISE MENETLUS KLIENTIDEGA SUHTLEMISEL

5.1. Kõik koolitused avaldatakse veebilehel a-priori.ee vähemalt 2 nädalat enne koolituse algust. Registreerumine koolitusele on võimalik:

  • a-priori.ee veebilehel kursuse lehel oleva registreerimisvormi kaudu,
  • e-posti teel apriorimtu@gmail.com
  • telefoni teel +372 58 21 26 27


5.2. Töötukassa e-koolituste kataloogis portaalis Töötukassa saab registreeruda ka Töötukassa õppekaardiga toetatavatele koolitustele.
5.3. Registreerimiseks on vaja järgmisi andmeid:

  • Õppija eesnimi, perekonnanimi
  • Isikukood või sünniaeg
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Kursuse alguskuupäev
  • Õppija või teda esindava isiku kontaktandmed.


5.4. Isikuandmete kaitse Karjäärikeskusele registreerimise käigus on tagatud vastavalt kehtivatele õigusaktidele ja sisemistele andmekaitse põhimõtetele.
5.5. Pärast registreerimise laekumist võtab Karjäärikeskuse esindaja ühendust õppijaga, et üksikasju arutada. Pärast arutelu võib keelduda registreerijast, kui selgub, et õppija vajadustele kursus ei vasta või kui õppija ei vasta õppekavas sätestatud kursuse alustamise tingimustele.
5.6. Kui õppija suunatakse koolitusele kokkuleppel Töötukassa nõustajaga, taotleb Karjäärikeskus õppija koolitusel osalemist Töötukassalt.
5.7. Kõik koolitusele registreerunud saavad vähemalt kaks päeva enne koolituse algust korralduslikku teavet koolituse alguse ja lõpetamise kohta.
5.8. Õppijatele jagatakse Karjäärikeskuse käitumisreeglid ja sisekorraeeskirjad, mille eesmärk on tagada psühholoogiliselt mugav ja turvaline õpitegevust soodustav õhkkond.
5.9. Õppijate ja õpetajate igapäevase abi pakkumiseks ja õppimise optimeerimiseks on olemas Õppimise meeskond, kellega saavad õppijad ühendust võtta otse või telefoni teel Karjäärikeskuse tööajal või töövälisel ajal e-posti teel või veebilehel oleva tagasisidevormi kaudu. Sel juhul võtab Karjäärikeskuse spetsialist õppijaga esimesel võimalusel ühendust.

6. TAGASISIDE KOGUMISE KORD

6.1. Karjäärikeskus palub osalejatelt pärast iga kursuse lõpetamist tagasisidet ja parendusettepanekuid. Tagasisidet saab anda kas kirjalikult paberil või elektrooniliselt. Tagasiside vorm on kättesaadav Karjäärikeskuse veebilehel.
6.2. Osalejate rahulolu kindlakstegemiseks (koolituse, koolitaja ja korraldusmeeskonna töö, õpikeskkonna jms suhtes) analüüsitakse saadud tagasisidet ning seda kasutatakse koolituse kvaliteedi parandamiseks ja asjakohasuse säilitamiseks.
6.3. Tagasiside andmine on vabatahtlik.

7. DOKUMENTIDE SÄILITAMINE

7.1. Karjäärikeskuse dokumendihaldussüsteemis säilitatakse koolituse kvaliteeti tagavaid dokumente, lepinguvorme ja tagasisidet vastavalt arhiveerimise, dokumentide säilitamise ja isikuandmete kaitsega seotud õigusaktidega kehtestatud aja jooksul.

8. VAIDLUSTE LAHENDAMINE

8.1. Vaidlused lahendatakse vastavalt Eesti Vabariigi kehtivatele õigusaktidele.

Dokument kehtib alates 01.02.2024.
Dokument on Kinnitatud:
ARENDUS- JA KARJÄÄRIKESKUS A-PRIORI MTÜ juhatuse liige poolt