Online-kursus
Hotelli administraator vastutab kogu hotelli majandusliku juhtimise eest ja on võimeline operatiivselt lahendama probleeme ja päringuid, mis on seotud klientide teenindamisega - alates meeskonna juhtimisest kuni kõrgklassilise teeninduse tagamiseni. Programm hõlmab teooriat, praktilisi harjutusi juhtimis- ja suhtlusoskuste arendamiseks, samuti ettevalmistust kvalifikatsioonieksamiks. Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kätte kolm tunnistust kokku (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVARÜHM
Valdkond: Teenindus;
Suund: Isikuteenindus;
Rühm: Majutamine ja toitlustamine.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard “Hotelliteeninduse spetsialist, tase 5 (kompetentsid B.3.1-B.3.9).”
KOOLITUSE EESMÄRK
Anda õpilastele teadmised ja oskused, mis on vajalikud hotelli administraatori tööks erinevates hotelliettevõtetes, ning valmistada neid ette professionaalse sertifitseerimise taotlemiseks.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Töötab efektiivselt iseseisvalt ja juhib väikest meeskonda;
- Juhib hotelli külaliste broneerimis-, majutus- ja väljaregistreerimisprotseduure, esitab arveid ja teeb arveldusi, koostab ja analüüsib aruandeid.
- Nõustab kliente, tutvustab neile hotelli teenuseid ja lisateenuseid, aitab korraldada puhkust;
- Juhib personali, kontrollib ürituste, toitlustamise, transpordi ja teiste hotelliteenuste korraldamist ja teenindust, hoolitseb ruumide ja territooriumi koristamise eest.
- Järgib tööohutuse, ohutustehnika, isikliku, tootmis- ja toiduhügieeni nõudeid, samuti seadusandluse nõudeid.
- Osutab vajadusel esmaabi.
- Kasutab oma töös digitaalseid vahendeid, mõistab professionaalse silmaringi pideva laiendamise ja innovatsiooni rakendamise tähtsust.
- Teab professionaalse kvalifikatsiooni taotlemise tingimusi ja reglementi. Oskab hinnata enda valmisolekut sertifitseerimise nõuete täitmiseks.
SIHTGRUPP
Täiskasvanud, kes soovivad leida tööd ja töötada hotelli administraatorina majutusteenuseid pakkuvates ettevõtetes.
Need, kes soovivad omandada põhiteadmisi professionaalse kvalifikatsiooni läbimiseks.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom,
Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud
videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide
saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus.
Kindlatasemeline arvutikasutusoskus.
Kvalifikatsioonieksami edukaks sooritamiseks on tulevikus nõutav inglise keele oskus B2-tasemel; teiste võõrkeelte algtaseme teadmised on soovitatavad.
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
60 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
80 akadeemilist tundi praktilist õpet,
20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
- Sissejuhatus (6 akadeemilist tundi)
– Hotellitüübid ja nende funktsionaalne otstarve.
– Hotellide klassifikatsioon ja juhtimisstruktuur erinevates riikides sõltuvalt kategooriast ja mugavustasemest.
– Hotellidele esitatavad nõuded.
- Hotelli administraator (5 akadeemilist tundi)
– Ametipositsiooni mõiste ja variatsioonid, vajalikud kompetentsid, roll hotelli meeskonnas.
– Õigused ja kohustused.
– Professionaalne eetika ja isiklikud omadused.
- Tellimuste vastuvõtt ja klientide vastuvõtmine (15 akadeemilist tundi)
– Vastuvõtu- ja külalisteenindus.
– Majutamise tüübid.
– Kliendi vajaduste määratlemine, nõustamine.
– Protseduurid ja eeskirjad tellimuste vastuvõtmisel ja kinnitamisel (sh grupi- ja reisibüroo saabumised); broneerimine; tubade jaotamine.
- Arveldused (15 akadeemilist tundi)
– Kliendi väljaregistreerimine, arve koostamine.
– Arveldamine kliendiga, erinevate makseviiside kasutamine.
– Raha käsitlemine visuaalselt ja seadmetega.
– Kassa sularaha, finantsvastutus.
– Vahetuse operatsioonide dokumenteerimine, aruandlus.
Iseseisev töö dokumentidega (5 akadeemilist tundi)
- Töö klientidega (15 akadeemilist tundi)
– Klientide levinumad käitumistüübid.
– Hotellipersonali suhtlusreeglid klientidega. Professionaalne eetika. Konfidentsiaalsuse hoidmine.
– Positiivse meeleolu loomine, tutvustades klienti hotelliga.
– Turismisoovitused, teave piirkonna ja selle eripära kohta, liikumisviisid, ühistransport.
– Töö klientide päringute ja vajadustega (lisavoodi, pagasi või väärtuste hoiustamine, äratuskõne jne).
– Tagasiside kogumine ja analüüs, edastamine juhtkonnale.
- Probleemide lahendamine (10 akadeemilist tundi)
– Töö klientide kaebustega.
– Eduka töö põhimõtted keeruliste klientidega.
– Probleemide ennetamise ja lahendamise viisid.
- Lisateenuste müük ja korraldamine (5 akadeemilist tundi)
– Kliendi transportimine (takso, transfeer jne).
– Ekskursioonid ja vaatamisväärsused.
– Spaa, ilu- ja terviseteenused jne.
- Hotelli toitlustamine (12 akadeemilist tundi)
– Toitlustamise planeerimine olenevalt teenindussituatsioonist ja arvestades klientide vajadusi ning ettevõtte võimalusi.
– Köögitöö mõistmine, rahvusköögi eripärad. Vajadusel tooraine vajaduse kontroll.
– Lauakatmise ja -koristamise kontroll, toidu ja jookide serveerimine, vajadusel isiklik osalemine.
Toiduhügieen. Materjalide uurimine, elektrooniline eksam. (10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- Hotelli turvalisus (2 akadeemilist tundi)
– Üldine turvasüsteem ja tulekaitse süsteem.
– Hotelli ja külaliste turvalisuse tagamise põhimõtt
– Turvameeskonna kaasamine töös keeruliste klientidega.
- Ürituste teenindamine (13 akadeemilist tundi)
– Taotluste vastuvõtt ja registreerimine.
– Personalile juhiste andmine.
– Ruumide ja seadmete ettevalmistamine.
– Cateringi ja kohvipauside korraldamine.
– Teenindus ürituse kestel, probleemide lahendamine, koristusorganisatsioon.
– Arveldused ja aruandlus.
- Üajutuse koristamine ja teenindamine (10 akadeemilist tundi)
– Puhastusvahendid ja -materjalid, hügieenitarbed, reklaammaterjalid: keskkonnasäästlikkuse põhimõtte järgimine, kaubavarude kontroll. Hotelli pesumaja töö kontroll.
– Majutusruumide teenindamine ja koristamine.
– Avalike ruumide ja hotelli territooriumi koristamine.
12, Esmaabi ettevõttes (16 akadeemilist tundi) (Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Personali juhtimine ja haldamine (6 akadeemilist tundi)
– Meeskonna moodustamine.
– Töö planeerimine, eesmärkide seadmine, motiveerimine, töögraafikute koostamine.
– Supervisiooni korraldamine.
– Nõustamine ja mentorlus.
– Probleemide jälgimine, ennetamine ja lahendamine kollektiivis.
- Digitaalsete tööriistade kasutamine hotelli juhtimisel (5 akadeemilist tundi
– Spetsialiseeritud tarkvara.
– Sisemiste elektrooniliste teadete korraldamine ja ülesannete seadistamine.
– Elektrooniline aruandlus.
– Töötamine broneerimisteenuste ja reisibüroodega.
- Karjääriline areng ja kvalifikatsiooni omandamine (5 akadeemilist tundi)
– Kvalifikatsiooninõuded ja nende täitmine. Kvalifikatsiooni saamise reglement. Dokumentide esitamise kord.
– Läbitud teemade analüüs sertifitseerimisnõuetele vastavuse osas.
Iseseisev töö (5 akadeemilist tundi):
– Eneseanalüüs. Võimalik karjääri areng. Karjäärikaardi koostamine (tuleviku arengu ja õppimise visioon).
* Õppeainete järjekorda võib muuta. Õppeainete järjestus määratakse õppekavaga, mis antakse õppijatele enne õppetöö algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja õppimiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Hotellindus: teooria ja praktika, Reeli Liivik, Sirje Rekkor ja Meidi Sirk (2019,Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education).
- Hotellinduse alused. (Reisisaatja II. Teeninduse
Kutsenõukogu).
- Informatsioon kvalifikatsioonieksami vastuvõtmise kohta:
Teeninduse Kutsenõukogu on andnud Eesti Peakokkade Ühenduse Kutsekomisjonile kutse andmise õiguse alates aprill 2021 järgmistele kutsetele:
Turismiettevõtte teenindaja, tase 4
Hotelliteeninduse spetsialist, tase 5
Info hotelliteenindaja kutse taotlemise kohta leiad siit
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
A-Priori õppekeskuse õppeklassid asuvad aadressil: Tartu mnt. 43 (Scala City), korpus A, 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õppeklassid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele – ruumid on piisava valgustuse, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õpperuumid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jm). Ruumides on internetiühendus ning Wi-Fi on koolitusel osalejatele tasuta.
Pikaajaliseks ja mugavaks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid: garderoob, tualetid, kööginurk koos kohvimasina, sooja ja külma vee, mikrolaineahju, nõudepesumasina, nõude ning kohvi- ja teetarvikutega.
Õppekeskuse läheduses asub mitmeid toitlustusasutusi ja toidukauplusi.
Õppekeskus paikneb liftiga hoone kuuendal korrusel.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
- Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 75% küsimustest.
- Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu „rahuldav”või kõrgem.
- Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
- Moduli “Toiduhügieen” testi sooritab õpilane elektroonilisel kujul pärast etteantud materjalide iseseisvat läbitöötamist. Test loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 80% küsimustest.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2494,90€ (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile: apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile : +372 58 21 26 27
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.