Hankimise ja varustamise spetsialist

Koolitaja:

Teave tulemas.

Hankimise ja varustamise spetsialist
130 ak.tundi
Toimumise viis: Klassiõpe

Koolituse kuupäevad

  • 24 September - 3 December
  • 8 October - 22 December
  • 23 October - 8 January
  • 4 November - 26 January

Kursus on mõeldud neile, kes soovivad alustada karjääri või tõsta kvalifikatsiooni hanketegevuse valdkonnas. Programm annab põhjaliku ülevaate hanketegevuse protsessist — alates tarnijate otsimisest ja hindamisest kuni läbirääkimiste pidamise, lepingute sõlmimise ja dokumentatsiooni haldamiseni. Osalejad omandavad praktilised oskused kaasaegsete tööriistade ja hankesüsteemide kasutamiseks ning õpivad tagama hanketegevuse tõhusust ja kvaliteeti. Kursuse läbimise järel saavad osalejad rakendada omandatud teadmisi ja oskusi hankespetsialistide ja varustuse spetsialistide ametikohtadel kaubandus-, tootmis- ja teenindusettevõtetes, riiklikes organisatsioonides ning rahvusvahelistes struktuurides.

ÕPPEKAVA RÜHM

Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus
Suund: Ärindus ja haldus
Rühm: Hulgi- ja jaekaubandus

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS

Kutsestandart: Hanke- ja ostuspetsialist, tase 5

KOOLITUSE EESMÄRK

Koolituse eesmärk on anda õppijale teadmised ja praktilised oskused ostuspetsialisti tööülesannete täitmiseks. Koolituse käigus omandab õppija oskuse kavandada ja juhtida ostuprotsessi, otsida ja hinnata tarnijaid, pidada tulemuslikke läbirääkimisi, koostada ostulepinguid ja dokumente ning kasutada ostutööks vajalikke infosüsteeme. Koolitus toetab professionaalset ja eetilist tegutsemist ostuvaldkonnas, arvestades organisatsiooni strateegilisi eesmärke, õiguslikke ja majanduslikke nõudeid ning kestliku tarbimise põhimõtteid.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Mõistab ostuspetsialisti töö eesmärki ja rolli organisatsioonis
  • Oskab planeerida ja organiseerida ostuprotsessi lähtudes organisatsiooni vajadustest ja eelarvest
  • Teab hanketegevuse ja ostuprotsessi õiguslikke aluseid
  • Oskab otsida ja võrrelda tarnijaid, pidada läbirääkimisi ja hinnata pakkumusi
  • Koostab ostudokumente (päringud, pakkumised, tellimused, lepingud)
  • Oskab kasutada ostu- ja hanketööks vajalikke infosüsteeme ja andmebaase
  • Teab riskijuhtimise, kvaliteedi tagamise ja säästliku ostutegevuse põhimõtteid
  • Teab ostuvaldkonna ametieetikat ning konfidentsiaalsuse ja ausa konkurentsi põhimõtteid

SIHTGRUPP

  • Alustavad ostu- ja hankespetsialistid
  • Büroo- ja administratiivtöötajad, kes soovivad spetsialiseeruda ostule
  • Väikeettevõtjad, kes ise tegelevad ostude korraldamisega

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS 
Keskharidus

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT

Õppe kogumaht on 130 akadeemilist tundi, neist:

  • 90 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on integreeritud praktiliste ülesannetega.

Teoreetiline õpe hõlmab: Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine.
Praktiline õpe hõlmab: Praktilised ülesanded.
Iseseisev töö hõlmab: Kodutööde tegemine, teemakohase kirjanduse lugemine.

ÕPPESISU

Moodul 1: Ostuspetsialisti töö ja roll (6 tundi)

  • Ostuspetsialisti ülesanded ja vastutus
  • Ostuprotsessi koht organisatsiooni väärtusahelas
  • Eetika, huvide konflikt ja konfidentsiaalsus

Moodul 2: Ostuprotsessi planeerimine ja eelarvestamine (14 tundi)

  • Organisatsiooni vajaduste kaardistamine
  • Ostustrateegia ja ostuplaan
  • Kulude planeerimine ja eelarvestamine
  • Analüüsi- ja hindamismeetodid planeerimisel
  • Hinnaga seotud kulud ja kulupõhine hinnastamine
  • Hinnastamise viisid

Moodul 3: Tarnijate otsimine ja valik (18 tundi)

  • Tarnijate kaardistamine ja turu-uuring
  • Päringute koostamine ja pakkumuste võrdlemine
  • Tarnijate hindamise kriteeriumid ja riskid
  • Tarnijasuhete eetika ja vastutustundlik ostmine

Moodul 4: Läbirääkimised ja koostöö tarnijatega (14 tundi)

  • Läbirääkimiste etapid ja taktika
  • Kokkulepete saavutamine ja kompromissid
  • Kestvate tarnesuhete arendamine

Moodul 5: Ostulepingud ja ostudokumentatsioon (14 tundi)

  • Pakkumused, tellimused ja ostulepingud
  • Lepingu olulised punktid ja riskid
  • Õiguslik raamistik (sh riigihanked vs. erahanked)
  • Dokumentide arhiveerimine ja haldus

Moodul 6: Hankeprotsess ja ostude juhtimine (14 tundi)

  • Hankeprotsessi etapid
  • Hankeprotsessi tulemuslikkuse hindamine (mõõdikud, aruandlus) ja parendamine
  • Ostudokumentide liikumine ja kinnitamine
  • Ostutellimuste jälgimine ja täitmise kontroll
  • Pretensioonide lahendamine ja kvaliteedi tagamine


Moodul 7: Ostude infosüsteemid ja andmebaasid (12 tundi)

  • E-hankesüsteemid
  • Digilahenduste kasutamine hankes.
  • Excel ja muud tööriistad ostude haldamisel
  • Andmete analüüs ja aruandlus
  • Andmete turvalisus ja isikuandmete kaitse üldmäärus (GDPR) ostuvaldkonnas

Moodul 8: Riskijuhtimine ja säästev ostutegevus (12 tundi)

  • Riskide kaardistamine ja maandamine
  • Varude juhtimine ja optimeerimisemeetodid
  • Kuluefektiivsus ja tarneahela riskide vähendamine
  • Keskkonnahoid ja vastutustundlik ostmine

Moodul 9: Varude juhtimine ja prognoosimine (16 tundi)

  • Varude liigid ja roll ettevõttes.
  • Laoarvestus, inventuur ja kulud.
  • Nõudluse prognoosimine ja materjalivajaduse planeerimine
  • Varude täiendamise meetodid
  • Varude analüüs ja tulemuslikkuse mõõdikud.

KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, erialane töökogemus, õpetamiskogemus.

SOOVITATAV KIRJANDUS
Ain Tulvi. Hanke ja Ostujuhtimine. 2023a.
Riigihangete seadus
Tarbijakaitseseadus

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID

A-Priori õppekeskuse õppeklassid asuvad aadressil:  Tartu mnt. 43 (Scala City), korpus A, 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õppeklassid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele – ruumid on piisava valgustuse, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.

Õpperuumid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jm). Ruumides on internetiühendus ning Wi-Fi on koolitusel osalejatele tasuta.

Pikaajaliseks ja mugavaks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid: garderoob, tualetid, kööginurk koos kohvimasina, sooja ja külma vee, mikrolaineahju, nõudepesumasina, nõude ning kohvi- ja teetarvikutega.

Õppekeskuse läheduses asub mitmeid toitlustusasutusi ja toidukauplusi.

Õppekeskus paikneb liftiga hoone kuuendal korrusel.

ÕPPEMEETODID

Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa.

Õppemeetodid: aktiivsed loengud, arutelud, grupitööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rollimängud.

ÕPPEMATERJALID

Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Õppeprotsessi salvestamine (sealhulgas foto-, video- ja helisalvestamine) on lubatud ainult koolitaja ning kõigi nende osalejate eelneval nõusolekul, kelle isikuandmed (sh kujutis, hääl või ütlused) võivad salvestusele jääda.

HINDAMISMEETODID JA HINDAMISKRITEERIUMID

Õppeprotsessis täidavad õpilased praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid töid, saades õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet. Praktilisi tunde hinnatakse õpetaja poolt igapäevaselt. Kokkuvõtvaid sh hindelisi töid on kokku 5. Sooritatud praktilise töö hinded kantakse õppepäevikusse. Hinnete süsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mittetunnustav (2). Mittetunnustava hinde saamisel on õpilane kohustatud selle parandama õpetajaga kokkuleppel.

Kursuse lõppedes sooritab õppija:
1. Praktilised situatsioonilised ülesanded
Hindamismeetod: situatsiooni lahendamine praktilises õppekeskkonnas
Hindamiskriteeriumid:
– õppija lahendab praktilise olukorra vastavalt antud juhistele;
– tegevus on eesmärgipärane, loogiline ja vastab kutsestandardile;
– õppija suudab oma valikuid põhjendada.

2. Kursuse lõputest
Hindamismeetod: kirjalik test, avatud küsimustele vastamine
Hindamiskriteerium:
– õppija vastab õigesti vähemalt 75% küsimustele ja suudab oma valikuid põhjendada ning
siduda kursuse jooksul õpituga.

KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppija loetakse kursuse lõpetanuks, kui:

  • on osalenud vähemalt 75 % teoreetilistest ja praktilistest tundidest;
  • on saanud kõikidel praktilistel töödel vähemalt „rahuldava“ hinde;
  • on sooritanud edukalt kõik testid ja ülesanded vastavalt hindamiskriteeriumidele.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

TUNNISTUS väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud. 

TÕEND väljastatakse juhul, kui õppija ei saavutanud kõiki õpitulemusi, kuid osales õppetöös.
Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

HIND: 2494,90 € (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) Kursuse küljeribal asuva registreerimisvormi kaudu.
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.


LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

Programm on kinnitatud: 09.09.2025
Kohalik reg.nr A-P/2433

REGISTREERIMINE:

"*" Kohustuslikke välju

Koolitusel osaleja*
Hidden
MM slash DD slash YYYY
aasta-kuu-päev
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kui teil on küsimusi
või raskusi registreerimisega, palun:
helistage +372 58 21 26 27
või kirjutage
apriorimtu@gmail.com