Ettevõtte finantsplaneerimine ja juhtimine

Koolitaja:
Tatjana Muhhina
Ettevõtte finantsplaneerimine ja juhtimine
130 ak.tundi

Koolituse kuupäevad

  • 29 November - 4 March
  • 18 December - 21 March
  • 15 January - 17 April
  • 12 February - 16 May

Sa omandad finantsjuhtimise peamised aspektid, alustades eelarvestamisest ja lõpetades põhjaliku finantsanalüüsiga. Programm aitab sul parandada ettevõtte finantsstabiilsust ja kiirendada selle kasvu. Kursus sobib ideaalselt juhtidele ning kõigile, kes soovivad arendada oma oskusi ettevõtte juhtimise ja finantside vallas.

ÕPPEKAVADE GRUPP
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus;
Suund: Ärinduse ja haldus;
Rühm: Rahandus, pangandus ja kindlustus.

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Ärikorralduse spetsialist, tase 5 (kompetentsid B3.5; B3.6).
Raamatupidaja, tase 5 (kompetentsid B2.1-B2.3).

KOOLITUSE EESMÄRK
Selle kursuse eesmärk on anda osalejatele nii põhjalikke kui ka edasijõudnute teadmisi ettevõtte finantsjuhtimise ülesannete lahendamiseks. Te omandate oskused ressursside hindamisel, planeerimisel ja eelarve koostamisel, selle täitmise kontrollimisel, finantsnäitajate analüüsimisel, suhtlemisel krediidiasutustega ning kasumi optimeerimisel.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Hindab ettevõtte rahalisi ressursse ja planeerib nende kasutamist strateegiliste eesmärkide saavutamiseks.
  • Koostab ettevõtte eelarve, kontrollib selle täitmist ja teeb vajalikud parandused.
  • Analüüsib finantsnäitajaid, et teha juhtimisotsuseid.
  • Teeb koostööd krediidiasutustega ja leiab rahastamisallikaid.
  • Määrab meetodid kulude optimeerimiseks ja tasuvuse parandamiseks.
  • Koostab finantsaruandeid ja jälgib finantsnäitajate täitmist.
  • Jaotab ettevõtte kasumit ja korraldab maksude planeerimist.
  • Rakendab riskijuhtimise meetodeid ja kindlustab ettevõtte finantstegevuse.

SIHTGRUPP
Kursuse sihtrühmaks on ettevõtete omanikud, kellel puuduvad põhjalikud teadmised finantsvaldkonnas, alustavad ja kogenud ettevõtjad, projektijuhid ja meeskonnaliidrid, samuti kõik, kes tunnevad huvi finantside vastu ja soovivad täiustada oma oskusi edukaks juhtimiseks ja isiklikuks arenguks.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskhariduse olemasolu

KOOLITUSE ÜLDINE  MAHT
Koolituse üldmaht  hõlmab 130 akadeemilist tundi, millest:

  • 40 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 80  akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.


Teoreetiline õpe sisaldab
Loengud, interaktiivsed arutelud, videomaterjalide vaatamine, reaalsete olukordade modelleerimine ja kaasaegsete infotehnoloogiate kasutamine. Osalejad omandavad nii teoreetilisi teadmisi kui ka analüütilisi meetodeid praktikas, mis toetab terviklikku ja põhjalikku õppimist.

Praktiline õpe sisaldab Integreeritud teoreetiliste teadmiste rakendamine reaalses olukorras. Te arendate ja täiustate oskusi, mis on vajalikud strateegiliste ülesannete lahendamiseks, analüüsite erinevaid juhtumeid, töötate läbi keerulisi stsenaariume ja otsite tõhusaid lahendusi.

Iseseisev töö sisaldab Põhjalik normatiiv-õigusliku raamistiku uurimine ja praktiliste ülesannete täitmine, võttes arvesse erinevaid rahastamisallikaid.arvestades, seadusandlike aktide ja kohaliku omavalitsuse nõuete tundmaõppimist.

ÕPPEKAVA

Moodul 1. Strateegiline finantsjuhtimine ettevõtte eesmärkide saavutamiseks

  • Ettevõtte finantsstabiilsuse tagamine
  • Ressursside kasutamise efektiivsuse tõstmine
  • Investeeringute juhtimine
  • Rahavoogude planeerimine ja kontroll
  • Kasumi maksimeerimine

Moodul 2. Ressursibaasi analüüs ja juhtimine

  • Ettevõtte ressursside liigid ja nende klassifikatsioon
  • Finantsressursside hindamise meetodid
  • Materiaal-tehniliste ressursside hindamine
  • Inimressursside hindamine
  • Intellektuaalsete ja infovahendite hindamine


Moodul 3. Finantsprognoosimine ja võtmenäitajate juhtimine

  • Finantsplaneerimise alused
  • Pikaajaliste finantsprognooside koostamine
  • Lühiajaliste näitajate planeerimine
  • Finantsindikaatorid ja KPI-d

Moodul 4. Eelarvestruktuuri koostamine ja korraldamine

  • Eelarvestamise põhiprintsiibid
  • Ettevõtte eelarve koostamise etapid
  • Eelarvestruktuuri kujundamine
  • Eelarve täitmise kontrolli praktilised aspektid

Moodul 5. Eelarve täitmise jälgimine

  • Eelarve täitmise juhtimine
  • Raamatupidamise funktsioonid eelarvekontrollis
  • Eelarve jälgimine automatiseeritud süsteemides


Moodul 6. Finantsanalüüs  ja eelarve korrigeerimine

  • Finantsaruandluse analüüsi tööriistad
  • Eelarve täitmise hindamine ja kõrvalekallete analüüs
  • Eelarve korrigeerimise meetodid
  • Finantsnäitajate prognoosimine ja optimeerimine
  • Eelarve muudatuste juhtimine


Moodul 7. Juhtimisaruandluse süsteemid: ülesanded ja tagasiside

  • Juhtimisaruandluse ülesanded
  • Juhtimisaruandluse vormid ja liigid
  • Juhtimisaruandluse näitajad
  • Juhtimisaruandluse automatiseerimise tööriistad
  • Tagasiside ja tegevuste korrigeerimine


Moodul 8. Tootmiskulude juhtimine ja omahinna alandamise strateegiad

  • Tootmiskulude klassifikatsioon ja struktuur
  • Kulude arvestusmeetodid
  • Omahinna alandamise põhistrateegiad
  • Tootmisprotsesside optimeerimine


Moodul 9. Finantskoostöö krediidiasutustega ja välisrahastuse juhtimine

  • Krediidivahendid ja laenutingimused
  • Ettevõtte krediidivõimekuse hindamine
  • Välisrahastuse allikad: aktsiad, võlakirjad, toetusprogrammid
  • Krediiditegevust ja finantsjuhtimist reguleerivad õigusaktid


Moodul 10. Kasumi optimeerimise ja jaotamise mehhanismid

  • Kasumi moodustamise alused: mõisted, liigid ja allikad
  • Kasumi suurust mõjutavad tegurid
  • Kasumi jaotamise mehhanismid
  • Ettevõtte kasumi strateegiline juhtimine


Moodul 11. Ettevõtte maksustamine

  • Maksuliigid ja kohustuslikud maksed
  • Maksude planeerimise meetodid
  • Maksuaruandlus ja kontroll
  • Maksuseaduste rikkumise eest vastutus
  • Maksuseaduse aktuaalsed muudatused


Moodul 12. Ettevõtte finantsturvalisus läbi kindlustuse

  • Kindlustuse liigid
  • Riskide hindamine ja kindlustuslahenduste valik
  • Kindlustuse roll riskijuhtimises


* Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord  määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

LEKTORI  KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.

SOOVITATAV  KIRJANDUS
Riiklikud portaalid:
1. Riigi Teataja 
2. Ettevõtte finantsjuhtimine – Autor: Tõnu Puu. Raamat käsitleb põhjalikult ettevõtte finantsjuhtimise põhitõdesid, sealhulgas eelarvestamist ja rahavoogude haldamist. Sobib hästi neile, kes soovivad Eesti majanduskeskkonna raames finantsjuhtimisega tegeleda.
3. Finantsarvestuse alused – Autor: Piret Tamm. Raamat annab ülevaate finantsarvestusest ja selle olulisusest ettevõtte juhtimises. Sobib hästi alustavatele ettevõtjatele ja juhtidele.
4. Finantsplaneerimise käsiraamat- Eesti Raamatupidajate Kogu poolt koostatud juhend finantsplaneerimisest ja selle praktilisest rakendamisest ettevõtluses. Eriti kasulik neile, kes töötavad kohaliku finantsseadusandlusega.
5. Corporate Finance: A Focused Approach  by Michael Ehrhardt and Eugene Brigham
6. Principles of Corporate Finance by Richard Brealey, Stewart Myers, and Franklin Allen
7. Business Finance: Theory and Practice by Eddie McLaney.
8. Raamatupidamise Toimkonna juhendid – Eesti Raamatupidamise Toimkonna poolt loodud juhendid, mis käsitlevad finantsaruannete koostamist ja kohalike reeglite rakendamist.
9. Investopedia – Üks kõige laialdasemalt kasutatavaid online-allikaid, kus on põhjalikke artikleid ja juhiseid finantsplaneerimise ja juhtimise kohta nii algajatele kui ka kogenud finantsjuhtidele.

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID:
A-Priori Arengu- ja Karjäärikeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega. Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.

Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.
Õppetöö optimeerimiseks ja õpilastele ning lektoritele abi osutamiseks on õppekeskuses iga päev kohal koolitustöötajad, kelle poole õpilased saavad töö ajal oma probleemide ja küsimustega pöörduda.

Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).

ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.

ÕPPEMATERJALID 
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami – teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul. Kokkuvõtlik test loetakse sooritatuks, kui õpilane on vastanud õigesti vähemalt 80% küsimustest.

Kui õpilane ignoreerib õppetöö ajal pahatahtlikult ülesannete täitmist, siis võidakse teda mitte lubada kokkuvõtvale atestatsioonile. Sel juhul võib rakendada vahehindamise meetodeid, mille alusel tehakse otsus kokkuvõtvale atesteerimisele lubamise kohta.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

Hind: 1980 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.


LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda здесь >>

* Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

 

Programm on kinnitatud: 22.10.2024
Kohalik reg.nr A-P/2411

REGISTREERIMINE:

"*" Kohustuslikke välju

Koolitusel osaleja*
Hidden
MM slash DD slash YYYY
aasta-kuu-päev
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kui teil on küsimusi
või raskusi registreerimisega, palun:
helistage +372 58 21 26 27
või kirjutage
apriorimtu@gmail.com