Kursus on suunatud kvalifitseeritud kindlustusspetsialistide koolitamisele, kes oskavad professionaalselt nõustada kliente, mõista kindlustustooteid ja nende tingimusi, pidada läbirääkimisi ning hallata kindlustuslepingute sõlmimist ja teenindamist. Osalejad omandavad kõik kindlustusvaldkonna olulised teadmised ja oskused – alates poliiside valikust ja kliendisuhtlusest kuni koostööni kindlustusandjate, kindlustusvõtjate ja kindlustusvahendajatega.
ÕPPEKAVADE GRUPP
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus;
Suund: Ärinduse ja haldus;
Rühm: Tööoskused.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kindlustuse spetsialist, tase 5
KOOLITUSE EESMÄRK
Õppe eesmärk on koolitada kindlustusvaldkonna professionaale, kes suudavad tulemuslikult töötada klientidega, pakkuda asjatundlikku nõustamist ning korraldada kindlustuslepingute sõlmimist ja haldamist. Programm hõlmab kindlustusäri kõiki põhivaldkondi, sealhulgas koostööd kindlustusandjate, kindlustusvõtjate ja kindlustusvahendajatega, kindlustusriski analüüsi ning klientidele parimate lahenduste leidmist.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
Määrab kindlaks klientide võimalikud kindlustushuvid, analüüsib nende vajadusi ja kindlustuskaitse taset.
Nõustab kliente võimalike riskide osas ja soovitab optimaalseid kindlustuslahendusi.
Kogub ja analüüsib kindlustusriski hindamiseks vajaliku teabe, lähtudes riskijuhtimise põhimõtetest.
Hinnab kindlustatavat objekti või sündmust, prognoosib võimalikke kahjusid ja töötab välja kindlustusettepanekuid.
Korraldab kindlustuslepingu sõlmimise, selgitab kliendile kindlustustingimusi ja koostööd kindlustusandjaga.
Jälgib kindlustusmaksete tasumise õigeaegsust, lepingute pikendamist ja vajadusel nende korrigeerimist.
Koostab kindlustuspakkumisi, määrab kindlustustingimused ja kooskõlastab need kliendiga.
Töötleb kahjujuhtumite lahendamise lahendusi ning teeb koostööd kindlustusandjatega ja kahjukäsitlejatega.
Võtab vastu ja registreerib kindlustusjuhtumiteavaldused ning korraldab kahju hindamise protsessi.
Kontrollib kindlustuslepingute korrektset vormistamist ja kliendidokumentatsiooni haldamist.
Järgib seadusandlikke nõudeid, sisemisi regulatsioone ja kindlustusettevõtte standardeid.
Pakub strateegilisi lahendusi kindlustusprogrammide optimeerimiseks ja ettevõtte konkurentsivõime suurendamiseks.
SIHTGRUPP
Alustavad ettevõtjad, kes soovivad arendada oma äri kindlustusvaldkonnas, ning spetsialistid, kes püüdlevad eduka karjääri poole kindlustusagendi või -maaklerina.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskhariduse olemasolua
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 120 akadeemilist tundi, millest:
- 80+ akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õpe sisaldab
Loengumaterjal on kombineeritud interaktiivsete õppevormidega, sealhulgas arutelud, praktiliste juhtumite analüüs, situatsioonide modelleerimine ning kindlustusvaldkonda reguleeriva õigusraamistiku uurimine.
Praktiline õpe sisaldab
Õpe hõlmab loengumaterjale, interaktiivseid arutelusid, reaalsituatsioonide modelleerimist, õigusraamistiku analüüsi, dokumentidega töötamist ning spetsialiseeritud tarkvara kasutamist. Lisaks on ette nähtud praktilised ülesanded, mis aitavad omandada ja kinnistada kindlustusvaldkonnas eduka tegutsemise jaoks vajalikke põhioskusi.
Iseseisev töö sisaldab
Iseseisva töö raames analüüsivad osalejad kindlustusjuhtumeid, uurivad õigusakte, täidavad praktilisi ülesandeid ning lihvivad valdkonna põhikompetentse.
ÕPPEKAVA
- Sissejuhatus kindlustusvaldkonda
- Kindlustuse põhimõtted ja põhikontseptsioonid.
- Kindlustusäri peamised suunad, ülevaade juhtivatest kindlustusettevõtetest Eestis, nende organisatsiooniline struktuur ja tegevuse eripärad.
- Kindlustusterminoloogia: professionaalsed mõisted, regulatiivsed terminid ja nende praktiline rakendamine.
- Kindlustusturu arenguperspektiivid, kindlustusagentide ja -maaklerite roll tänapäevaste kindlustussuhete kujundamisel, nende funktsioonide ja vastutuse erinevused.
2. Kindlustusagendi ja -maakleri tegevuse õiguslik regulatsioon
- Eesti Vabariigi kindlustustegevuse seadus: peamised sätted ja nõuded.
- Isikuandmete kaitse õiguslikud alused ja nende rakendamine kindlustusvaldkonnas.
- Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse alused: kliendi identifitseerimine ja finantstehingute jälgimine.
- Kohustuslikud kindlustusliigid: õiguslikud nõuded ja regulatiivsed normid.
- Kindlustusagendi ja -maakleri ametikohustused vastavalt seadusandlikele standarditele.
3. Kindlustusagendi ja -maakleri õigused ja kohustused
- Kvalifikatsiooninõuded, pädevusvaldkonnad ja vastutuse ulatus kindlustusagendile ja -maaklerile.
- Kindlustushuvi ja kliendi kindlustusvajaduste määratlemine: riskide hindamise ja kindlustustoodete valiku metoodikad.
- Informatsiooni kogumise algoritmid kindlustusriski analüüsiks ja kindlustusettepaneku koostamiseks.
- Kindlustuslepingute sõlmimise tingimused ja normatiivsed nõuded.
4. Dokumentatsioon ja asjaajamine kindlustusvaldkonnas
- Kindlustuslepingute liigid: sõlmimise eripärad ja tingimused.
- Kindlustusoperatsioonide dokumenteerimise protseduurid, kindlustusdokumentide korrektsuse kontroll.
- Kindlustuslepingu sõlmimise etapid: eelnev dokumentatsioon, selle koostamise ja kooskõlastamise nõuded.
- Dokumendid, mis on vajalikud kindlustusjuhtumi registreerimiseks ja lahendamiseks.
5. Kindlustusteenuste liigid ja nende eripärad
- Varakindlustus: riskid, tingimused ja vormistamise nõuded.
- Vastutuskindlustus: juriidilised aspektid ja kindlustussummade arvutamine.
- Autokindlustus: liikluskindlustus, kaskokindlustus, autoparkide kindlustamise eripärad.
- Elu- ja tervisekindlustus, reisikindlustus.
- Spetsiifilised kindlustusliigid: erialase vastutuse kindlustus, põllumajanduskindlustus, kaubakindlustus jne.
6. Kindlustusjuhtum ja kahjude hüvitamine
- Kindlustusnõuete esitamise ja läbivaatamise kord.
- Kindlustusjuhtumi asjaolude analüüs, koostöö ekspertide ja hindajatega.
- Kindlustusjuhtumitega seotud dokumentatsiooni vormistamine ja esitatud nõuete vastavuse kontrollimine lepingutingimustele.
- Klientide nõustamine kindlustusjuhtumite lahendamise kõigil etappidel.
7. Müügitehnikad ja töö klientidega
- Kliendibaasi loomine ja erinevate sihtrühmadega töötamine.
- Kindlustustoodete müügistrateegiad ja läbirääkimistehnikad.
- Dokiementatsioon kliendisuhtluses: ärikirjavahetus, vastuväidete käsitlemine, pikaajaliste kliendisuhete loomine.
- Külmkõned ja efektiivsed suhtlusmeetodid uute klientide kaasamiseks.
* Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
LEKTORI KVALIFIKATSIOON
Высшее образование, опыт работы в обучаемой сфере, опыт преподавания.
SOOVITATAV KIRJANDUS
Riiklikud portaalid:
Riigi Teataja –
2. Kindlustuse spetsialist, tase 5 kutsestandard Autor: Kutsekoda Ilmumisaasta: 2019
Kirjeldus: Ametlik kutsestandard kindlustuse spetsialistidele, mis määrab kindlaks teadmised ja oskused kindlustusvaldkonna professionaalidele https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/10592391?utm_source=chatgpt.com
3. “Persuasive Selling for Relationship Driven Insurance Agents”
utor: Brian Ahearn
Ilmumisaasta: 2020
Kirjeldus: Raamat keskendub suhete loomisele ja veenmisele kindlustusmüügis, pakkudes praktilisi näpunäiteid ja strateegiaid. HBW Leads
4. “The Official Guide To Selling Insurance For New Agents”
Autor: David M. Duford
Ilmumisaasta: 2019
Kirjeldus: Käsiraamat uutele kindlustusagentidele, mis pakub juhiseid edukaks karjääri alustamiseks kindlustusmüügis. Amazon
5. “Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen”
Autor: Donald Miller
Ilmumisaasta: 2017
Kirjeldus: Raamat õpetab, kuidas luua selge ja kaasahaarav sõnum, mis aitab klientidel teie brändi paremini mõista. Recamp
6. “The 1-Page Marketing Plan: Get New Customers, Make More Money, And Stand out From The Crowd”
Autor: Allan Dib
lmumisaasta: 2018
Kirjeldus: Praktiline juhend turundusplaani koostamiseks, mis aitab ettevõtetel tõhusamalt kliente leida ja konkurentidest eristuda. HBW Leads
7. “The 12 Week Year: Get More Done in 12 Weeks than Others Do in 12 Months”
Autorid: Brian P. Moran ja Michael Lennington
Ilmumisaasta: 2013
Kirjeldus: Raamat tutvustab kontseptsiooni, kuidas saavutada rohkem lühema ajaga, keskendudes 12-nädalastele tsüklitele aastaplaanide asemel. HBW Leads
8. “Secrets of Successful Insurance Sales”
Autorid: Jack Kinder ja Garry Kinder
Ilmumisaasta: 2003
Kirjeldus: Kogenud kindlustusmüüjate poolt kirjutatud raamat, mis jagab eduka kindlustusmüügi saladusi ja tehnikaid. Amazon
9. “Insurance Agency Growth & Performance Standards”
Autor: The National Alliance Research Academy
Ilmumisaasta: 2018
Kirjeldus: Raamat pakub kindlustusagentuuridele juhiseid kasvu ja tulemuslikkuse parandamiseks, sisaldades võtmetähtsusega tulemusnäitajaid ja võrdlusandmeid.
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID:
Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega. Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.
Õppetöö optimeerimiseks ja õpilastele ning lektoritele abi osutamiseks on õppekeskuses iga päev kohal koolitustöötajad, kelle poole õpilased saavad töö ajal oma probleemide ja küsimustega pöörduda.
Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami – teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul. Kokkuvõtlik test loetakse sooritatuks, kui õpilane on vastanud õigesti vähemalt 80% küsimustest.
Kui õpilane ignoreerib õppetöö ajal pahatahtlikult ülesannete täitmist, siis võidakse teda mitte lubada kokkuvõtvale atestatsioonile. Sel juhul võib rakendada vahehindamise meetodeid, mille alusel tehakse otsus kokkuvõtvale atesteerimisele lubamise kohta.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
Hind: 1980 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda здесь >>
* Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.