See kursus on mõeldud täiskasvanutele, kes soovivad tutvuda tehisintellektiga ning õppida seda kasutama töö, õppetöö ja igapäevaelu kontekstis. Programmis käsitletakse tehisintellekti põhikontseptsioone, generatiivsete mudelite tööd, päringute koostamist ning sisu loomist ja redigeerimist AI abil. Osalejad omandavad teadmisi põhimudelitest, andmete analüüsist ja struktureerimisest ning saavad ülevaate tehisintellekti kasutamise juriidilistest ja eetilistest aspektidest. Kursuse lõppedes osalejad suudavad rakendada tehisintellekti töö efektiivsuse suurendamiseks, turunduses, hariduses ja loomingulistes tegevustes, arendades oma digioskusi ja konkurentsieeliseid.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
Suund: Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
Rühm: Arvutikasutus
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Tehisintellekt, andmeteadus, tehnoloogilised trendid.
KOOLITUSE EESMÄRK
Koolituse eesmärk on anda õppijale teadmised ja praktilised oskused tehisintellekti mõistmiseks ja rakendamiseks erinevates töö- ja õpitegevustes. Koolituse käigus omandab õppija oskuse
koostada ja täpsustada päringuid, luua ja redigeerida tekstilist, visuaalset ja multimeedia sisu, kasutada lihtsamaid AI- udeleid, struktureerida ja analüüsida andmeid ning kohandada AI tööriistu oma valdkonna vajadustele vastavalt. Koolitus toetab vastutustundlikku ja teadlikku AI kasutamist, järgides eetilisi, õiguslikke ja ühiskondlikke nõudeid.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppedes õppija:
- Mõistab tehisintellekti toimimise põhialuseid, mõisteid ja arengusuundi.
- Leiab ja kasutab sobivaid AI-tööriistu oma igapäevatöös.
- Koostab ja täiustab täpseid ning tõhusaid päringuid (prompt’e) erinevatele AI-
tööriistadele vastavalt soovitud eesmärgile.- Loob ja muudab tekste, pilte või muid materjale AI abil.
- Korrastab, analüüsib ja esitab andmeid AI tööriistade abil.
- Muudab oma tööprotsesse tõhusamaks, rakendades AI-d oma valdkonnas.
- Oskab hinnata AI kasutamise riske, seaduslikke ja eetilisi piire.
SIHTGRUPP
- kõik, kes soovivad oma digioskusi täiendada
- kontoritöötajad, juhid ja spetsialistid
- haridus- ja teadustöötajad
- turunduse ja loomevaldkonna inimesed
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Põhiharidus.
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 80 akadeemilist tundi, neist:
- 35 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 35 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on integreeritud praktiliste ülesannetega.
Teoreetiline õppe hõlmab: Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine.
Praktiline õppe hõlmab: Praktilised ülesanded.
Iseseisev töö hõlmab: Kodutööde tegemine, teemakohase kirjanduse lugemine.
ÕPPESISU
Moodul 1: Sissejuhatus tehisintellekti ja ChatGPT-sse (8 tundi)
- Tehisintellekti mõisted ja ajalugu
- Tehisintellekti liigid (nõrk AI, tugev AI, generatiivne AI)
- Loomismudelite tööpõhimõtted ja piirangud
- Keelemudelite areng ja kasutusvõimalused
- Teksti loomise mudelid (nt ChatGPT)
- Erinevate mudelite eelised ja piirangud
Moodul 2: Igapäevased AI tööriistad ja nende rakendamine (12 tundi)
- Konto loomine ja töövahendite seadistamine (nt ChatGPT)
- ChatGPT põhifunktsioonid ja liidese tutvustus
- Tasuta vs tasuline versioon: erinevused ja võimalused
- AI igapäevased rakendused: tekstide kirjutamine, info otsimine, tööprotsesside lihtsustamine
- Dokumentide haldus ja automatiseerimine AI abil: lepingute ja aruannete loomine, standarddokumentide koostamine, arhiivihaldus
- Näited töövaldkondadest: kontoritöö, haridus, teenindus, turundus
Moodul 3: Efektiivsed päringud (prompt’id) ja nende kasutamine (10 tundi)
- Päringu mõiste, roll ja tähtsus
- Tõhusate päringute põhimõtted
- Päringute tüübid ja vormid (küsimus, rollimäng, samm-sammult juhendamine)
- Rollide ja konteksti kasutamine.
- Päringute testimine ja täiustamine
- „Ideaalne päring“ – näited ja valemid
Moodul 4: AI praktilised kasutusviisid (12 tundi)
- Tekstide loomine (artiklid, kokkuvõtted, õppematerjalid)
- Ärikirjade ja ametlike tekstide koostamine AI abil
- Reklaamtekstide ja sotsiaalmeedia postituste loomine ja haldamine
- Piltide loomine ja redigeerimine (ChatGPT)
- Dokumentide haldus ja automatiseerimine AI abil: lepingute ja aruannete loomine, standarddokumentide koostamine, arhiivihaldus
Moodul 5: Lihtsate AI-mudelite loomine ja testimine (10 tundi)
- AI-mudelite tööpõhimõte: andmed, mudel, tulemus
- Tutvumine lihtsate keskkondadega, kus saab AI tööpõhimõtteid proovida
- Mudelite testimine ja tulemuste tõlgendamine
Moodul 6: Andmete analüüs ja info töötlemine AI abil (6 tundi)
- Andmetüübid ja kvaliteedi põhimõtted
- Andmete struktureerimine ja visualiseerimine (raportid)
- AI kasutamine suure infohulga töötlemiseks (artiklite ja dokumentide kokkuvõtete koostamine)
Moodul 7: AI rakendamine oma valdkonnas (6 tundi)
- Valdkonnapõhised kasutusjuhtumid (haridus, teenindus, meditsiin, äri, loovtöö)
- AI abil CV ja kaaskirja loomine ning vormistamine
- AI kasutamine tööprotsesside optimeerimisel
- Mini-projekt: AI kasutamise idee oma valdkonnas
- Grupiarutelud ja parimate praktikate jagamine.
Moodul 8: AI eetika ja vastutustundlik kasutamine (6 tundi)
- AI eetilised piirid ja praktilised juhised.
- Andmekaitse, autoriõigus ja konfidentsiaalsuse küsimused
- AI mõju töökohtadele ja ühiskonnale
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, kogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.
SOOVITATAV KIRJANDUS
Markus Keller, Villu Uustalu. Tehisintellekti käsiraamat
Nick Bostrom, Andreas Ardus (Translator) . Superintellekt: Teed, ohud, strateegiad
Max Tegmark, Andreas Ardus (Translator). Elu 3.0. Inimelu tehisintellekti ajajärgul
Riigihalduse ministri tellitud Andmete ja tehisintellekti valge raamat 2024-2023
RIA uuring: "Tehisintellekti ja masinõppe tehnoloogia riskide ja nende leevendamise võimaluste
uuring" (2024)
Russell, S., Norvig, P. Artificial Intelligence: A Modern Approach
ÕPPEPROTSESS
A-Priori õppekeskuse õppeklassid asuvad aadressil: Tartu mnt. 43 (Scala City), korpus A, 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õppeklassid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele – ruumid on piisava valgustuse, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õpperuumid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jm). Ruumides on internetiühendus ning Wi-Fi on koolitusel osalejatele tasuta.
Pikaajaliseks ja mugavaks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid: garderoob, tualetid, kööginurk koos kohvimasina, sooja ja külma vee, mikrolaineahju, nõudepesumasina, nõude ning kohvi- ja teetarvikutega.
Õppekeskuse läheduses asub mitmeid toitlustusasutusi ja toidukauplusi.
Õppekeskus paikneb liftiga hoone kuuendal korrusel.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad loenguid ja arutelusid, demonstratsioone, praktilisi harjutusi individuaalselt ja rühmades, situatsioonülesandeid ning kvaliteedikontrolli harjutusi.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Õppeprotsessi salvestamine (sealhulgas foto-, video- ja helisalvestamine) on lubatud ainult koolitaja ning kõigi nende osalejate eelneval nõusolekul, kelle isikuandmed (sh kujutis, hääl või ütlused) võivad salvestusele jääda.
HINDAMISMEETODID JA HINDAMISKRITEERIUMID
Õppeprotsessis täidavad õpilased praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid töid, saades õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet. Praktilisi tunde hinnatakse õpetaja poolt igapäevaselt. Kokkuvõtvaid sh hindelisi töid on kokku 5. Sooritatud praktilise töö hinded kantakse õppepäevikusse. Hinnete süsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mittetunnustav (2).
Mittetunnustava hinde saamisel on õpilane kohustatud selle parandama õpetajaga kokkuleppel.
Kursuse lõppedes sooritab õpilane:
1. Praktilised situatsioonilised ülesanded.
Hindamismeetod: ülesande lahendamine õppekeskkonnas
Hindamiskriteeriumid:
– õppija lahendab praktilise ülesande vastavalt antud juhistele;
– õppija suudab oma valikuid põhjendada.
2. Kursuse lõputest.
Hindamismeetod: kirjalik test
Hindamiskriteerium:
– õppija vastab õigesti vähemalt 75% küsimustele ja suudab oma valikuid põhjendada ning siduda kursuse jooksul õpituga.
KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppija loetakse kursuse lõpetanuks, kui:
- on osalenud vähemalt 75 % teoreetilistest ja praktilistest tundidest;
- on saanud kõikidel praktilistel töödel vähemalt „rahuldava“ hinde;
- on sooritanud edukalt kõik testid ja ülesanded vastavalt hindamiskriteeriumidele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
TUNNISTUS väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND väljastatakse juhul, kui õppija osales õppetöös, kuid ei saavutanud kõiki õpitulemusi.
Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 1984 € (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) Kursuse küljeribal asuva registreerimisvormi kaudu.
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.