Õpilastega töötamise alused, nende toetamine ja motiveerimine, iseseisva õppimise toetamine, otsustamise abistamine, ajaplaneerimine, eneseanalüüs, arvestades individuaalseid vajadus
Kursuse eesmärk on arendada oskusi, mis võimaldavad osalejatel tõhusalt toetada õppeprotsessi abiõpetaja rollis, sealhulgas suhtlusoskused, koostöövõime õpetajate ja õppijatega ning õppimist soodustava keskkonna kujundamine.
Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kokku kätte kolm tunnistust (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu;
Suund: Heaolu;
Rühm: Lastehoid ja teenused noortele
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard: Lapsehoidja, tase 4, kompetentsid B.2.1 – B.2.6 ja B.2.8
KOOLITUSE EESMÄRK
Toetada abiõpetajana töötamiseks vajalike esmaste pedagoogiliste baasteadmiste omandamist, anda kursusel osalejatele praktilisi teadmisi ning oskusi selleks, et toetada erinevaid õppijaid, suunata neid iseseisvalt õppima, langetama otsuseid, planeerima aega, analüüsima iseennast ning motiveerima ennast. Toetada osalejate pädevusi sobiva õpikeskkonna kujundamisel, õppijate motiveerimisel ning koostööoskuste toetamisel.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppijad:
- Teab, kuidas luua kontakti õpilastega nii individuaalselt kui ka gruppides.
- Mõistab õppegruppide arenguetappe ja teab, kuidas igal etapil käituda.
- Mõistab ja oskab oma töös rakendada õppimise põhilisi seaduspärasusi.
- Teab, kuidas toetada õppeprotsesside ja õpilaste enesemääratluse arengut.
- On valmis koostööks õpetajaga, järgides õpetaja juhiseid tundide läbiviimisel.
- On valmis koostööks õpilasega, on valmis teda tähelepanelikult kuulama ja arvestama tema eripäradega.
- Oskab luua õppimist soodustava keskkonna.
- Teadvustab enda rolli õpetaja abina.
SIHTGRUPP
– Inimesed, kellel on pedagoogiline haridus või pedagoogilise töö kogemus ja kes soovivad töötada õpetaja abina.
– Ukraina põgenikud, kellel on pedagoogilise töö kogemus.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Vajalik on keskharidus.
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
110 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline koolitus hõlmab: Loengud, arutelud, olukordade modelleerimine, seaduste uurimine.
Praktiline koolitus hõlmab: Situatsioonide lahendamine, töö praktilises keskkonnas.
Iseseisev töö hõlmab: Kodused ülesanded.
ÕPPESISU
Moodul 1. Sissejuhatus. (20 akadeemilist tundi).
Õpetaja abilise professionaalsed kompetentsid.
– Oskuste omandamine ja vastutuse teadvustamine.
– Professionaalse arengu vajaduste mõistmine ja refleksioon.
– Õigusaktide ja õpetaja abilise professionaalse eetika omandamine.
– Digitaalne kirjaoskus professionaalses töös, info- ja kommunikatsioonitehnoloogia sihipärane kasutamine.
Moodul 2. Õpetaja abilise rollid ja eesmärgid grupis. (30 akadeemilist tundi)
– Käitumine ja suhtlemine ning nende mõju lastele ja kolleegidele.
– Kaasaegne õppimise mõistmine ja õpetaja abilise roll selles.
– Heade suhete ja koostöö alused.
– Õpetaja abilise suhtlemisoskused õpilastega.
– Eesmärgid ja grupi juhtimine.
– Õpetaja käitumine kui käitumismudel.
– Grupi arenguetapid ja õpetaja soovitatavad lähenemised igal etapil.
– Õpilaste rollid klassis/grupis.
– Teadmine laste õppimise ja arengu seaduspärasustest.
– Kaasaegse õppe põhimõtete mõistmine ja nende rakendamine.
– Oskused õpilaste motivatsiooni toetamiseks ja õppekeskkonna loomiseks.
Moodul 3. Lapse õppimise ja arengu toetamine. (30 akadeemilist tundi)
– Mis on õppimine?
– Faktorid ja seaduspärasused, mis mõjutavad õppimist.
– Sotsiaalsed ja emotsionaalsed aspektid õppimisel.
– Individuaalsed hariduslikud vajadused ja eelteadmiste hindamine.
– Õppemeetodid ja haridusstandardite rakendamine õpetaja abina.
– Motivatsioon.
– Liikumine ja õppimine.
– Õppimist toetav tagasiside, sealhulgas õppeanalüüs, võttes arvesse õpieesmärke.
Moodul 4. Psühholoogia alused. (25 akadeemilist tundi)
Suhtlemispsühholoogia.
– Lapse arengupsühholoogia: kognitiivne ja sotsiaalne areng.
– Lapse arengu toetamine: õppimine, keelearengu toetamine.
– Eripärad ja vajadused: probleemne käitumine, andekuse psühholoogia.
– Koostöö vanemate ja teiste spetsialistidega: suhtlemisoskused, koostöö, konfliktide lahendamine.
Moodul 5. Hariduskeskkonna loomine, mis toetab lapse arengut. (15 akadeemilist tundi)
– Hariduskeskkonna kujundamine.
– Emotsionaalselt turvalise keskkonna loomine.
– Kollaboratiivne hariduskeskkond, koostöö õpetajaga ja toetusteemadega.
– Õppijate huvide arvestamine õpihuvi taaselustamiseks ja koostöö loomiseks.
Moodul 6. Õppe- ja haridustegevuse planeerimine spetsialiseeritud õpetamise meetodite abil; (15 akadeemilist tundi)
Moodul. 7. Erivajadustega laste hooldus. (10 akadeemilist tundi)
– Erivajadustega laste hariduse alused: erivajadusi põhjustavad tegurid, puuetüübid, füüsiliste puuetega lapsed, probleemne käitumine, kakskeelsed lapsed.
– Erivajadustega laste areng ja hooldus.
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse õppeplaani alusel, mis antakse õppijale enne koolituse algust
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas alas ja õpetamiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
Isik, kes töötab lastega, peab vastama nõuetele vastavalt § 45/4 Sotsiaalhoolekande seadusele ja § 20 Koolieelse lasteasutuse:
– Sotsiaalhoolekande seadus
– Koolieelse lasteasutuse seadus–
– Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele
Lisaks peab ta demonstreerima professionaalsust ning pädevust lastega töötamisel.
2. ”Laste areng ja kasvatus lasteaias” Maria Kask, 2022
3. ”Suhtlemisoskused ja koostöö lastevanematega” Liisa Tammik, 2023
4. ”Tervis ja hügieen lasteaias”Marta Saar, 2021
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
A-Priori õppekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, olles varustatud piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on internet, WiFi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk koos kohvimasinaga, sooja ja külma veega, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepesumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal asuvad mitmed ühised toitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Erakorralise olukorra või muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS Teams).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid hõlmavad aktiivseid loenguid, diskussioone, rühmatöid, situatsioonide modelleerimist ja lahendamist, rolliülesandeid ning vajaduse korral tööd temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õppijatele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõigile õppijatele tasuta. Enamikul juhtudel võivad õppijad teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppeprotsessi käigus täidavad õppijad praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades suulist või praktilist tagasisidet õppejõult.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpueksami:
1. Eneseanalüüsi vorm õppeprotsessi ja tulevase karjääri arengu kohta. Hindamiskriteeriumid:
– Koostab, vormistab ja esitab eneseanalüüsi vormi vastavalt õppejõu juhistele.
2. Situatsiooniline ülesanne.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb lahendada praktiline olukord vastavalt õppejõu antud juhistele.
3. Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 75% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
Hind 1680 EUR +KM
Jooksvale kuupäevale registreerida saab ühte järgmistest meetoditest:
– täita lehekülje allosas asuvat registreerimisvormi
– telefoni teel: (+372) 582 12 627
– e-posti teel: apriorimtu@gmail.com