Listeajaõpetaja abi/assistent on spetsialist, kes aitab korraldada lastele õppeüritusi, vaba aja tegevusi ja igapäevaseid toiminguid, jälgib nende ohutust ja hügieeni, ning aitab kaasa nende sotsialiseerumisele. Programm on mõeldud neile, kes on valmis laste jälgimise ja hooldamisega seotud professionaalseks tegevuseks. Kursus sobib nii neile, kes soovivad omandada uue eriala, kui ka neile, kes tahavad taastada oma kaotatud oskused.
Kui teil on juba kogemusi selles valdkonnas, aitab programm tõsta teie pädevust ja süstematiseerida teadmisi. Samuti aitab kursus neid, kes soovivad tulevikus läbida kvalifikatsiooniatesteerimise.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu;
Suund: Heaolu;
Rühm: Lastehoid ja teenused noortele.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Lapsehoidja, tase 4, kompetentsid B.2.1 – B.2.6 ja B.2.8
KOOLITUSE EESMÄRK
– Valmistada ette usaldusväärne abiline/assistent lasteaia kasvatajale, kes soovib ja oskab hoolitseda laste eest, suudab luua soodsa keskkonna nende kasvuks ja arenguks, töötab koostöös vanematega, tagab lapse füüsilise, emotsionaalse, intellektuaalse ja sotsiaalse arengu eest hoolitsemise ja toetamise, juhindub oma töös lapse õigustest, heaolust ja turvalisusest.
– Varustada õppijat teadmiste ja oskustega, mis on vajalikud erialal töötamiseks, tõsta tema konkurentsivõimet tööturul.
– Valmistada õppijat ette taotlema kutsetunnistust Lapsehoidja, tase 4.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppijad:
- Lähtub kvaliteetse paindliku teenuse pakkumisel kutse-eetika põhimõtetes ning lapsehoiuteenuse osutamisele esitatavatest nõuetest, arvestades lapse heaolu tavapärastest ja uudsetest olukordades ning perekonna vajadustest
- Kujundab lapsest lähtuvalt lapsele turvalisele, mängulise kasvukeskkonna
- Toetab lapse füüsilist, emotsionaalset, intellektuaalset ja sotsiaalset arengut toetavaid tegevusi lapse individuaalsusest lähtuvalt
- Toetab last tervisliku toitumise harjumuse kujunemisel ning järgib oma töös toiduhügieeni nõudeid
- Hooldab erivajadusega last ning loob füüsilise keskkonna, mis toetab erivajadustega lapse toimetulekut
- Teab professionaalse kvalifikatsiooni taotlemise tingimusi ja reglementi. Oskab läbi viia enesehindamist sertifitseerimise nõuete täitmiseks valmisoleku osas.
SIHTGRUPP
– Isikud, kes on huvitatud professionaalsest arengust või ümberõppest ja soovivad töötada lasteaia kasvataja abina.
– Need, kes soovivad omandada põhiteadmisi kutsekvalifikatsiooni läbimiseks.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Vajalik on keskhariduse olemasolu ja kehtiv tervisetõend.a
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT Õppe kogumaht on 260 akadeemilist tundi, neist:
- 160 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 80 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õppe hõlmab
Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine, seadusaktide uurimine.
Praktiline epee hõlmab:
Situatsioonilised ülesanded, töö praktilises keskkonnas.
Iseseisev töö hõlmab:
Kodutööde tegemine.
ÕPPESISU
- Lapse arengukeskkonna toetamine
- Lapsele turvalise ja mängulise keskkonna loomine.
- Potentsiaalsete ohtude hindamine ja ennetamine.
- Ruumide koristustööde teostamine.
- Kodumasinate kasutamine ja ohutusnõuete järgimine.
- Mänguliste, tunnetuslike, hariduslike ja sotsiaalsete oskuste toetamine.
- Isehooldusoskuste kujundamine.
- Lapsele söömise õpetamine ja vajadusel toitmisel abistamine.
- Eneseregulatsiooni oskuste arendamine.
- Lapse tervisliku seisundi jälgimine.
- Lapse tervisele kahjulikult mõjuvate tegurite kindlakstegemine ja ohtlike olukordade ennetamine.
- Haige lapse eest hoolitsemine lasteasutuses.
- Kroonilise haigusega lapse eest hoolitsemine.
- Lapse toitmine vastavalt tema individuaalsetele vajadustele ja terviseseisundile.
- Esmaabi andmine.
- Koostöö lapse vanemate/hooldajatega.
- Erivajadustega laste eest hoolitsemine.
- Lapse arengupotentsiaali ja tugevate külgede toetamine.
Karjääri areng ja kvalifikatsiooni omandamine:
- Eneseanalüüs. Võimalik karjääritee areng.
- Kvalifikatsiooninõuded ja nende täitmine. Kvalifikatsiooni saamise protsess. Dokumentide esitamise kord.
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.Lapse arengukeskkonna toetamineLapsele turvalise ja mängulise keskkonna loomine.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas alas ja õpetamiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
Isik, kes töötab lastega, peab vastama nõuetele vastavalt § 45/4 Sotsiaalhoolekande seadusele ja § 20 Koolieelse lasteasutuse:
– Sotsiaalhoolekande seadus
– Koolieelse lasteasutuse seadus–
– Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele
Lisaks peab ta demonstreerima professionaalsust ning pädevust lastega töötamisel.
2. ”Laste areng ja kasvatus lasteaias” Maria Kask, 2022
3. ”Suhtlemisoskused ja koostöö lastevanematega” Liisa Tammik, 2023
4. ”Tervis ja hügieen lasteaias”Marta Saar, 2021
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
A-Priori õppekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, olles varustatud piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on internet, WiFi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk koos kohvimasinaga, sooja ja külma veega, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepesumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal asuvad mitmed ühised toitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Erakorralise olukorra või muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS Teams).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid hõlmavad aktiivseid loenguid, diskussioone, rühmatöid, situatsioonide modelleerimist ja lahendamist, rolliülesandeid ning vajaduse korral tööd temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õppijatele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõigile õppijatele tasuta. Enamikul juhtudel võivad õppijad teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppeprotsessi käigus täidavad õppijad praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades suulist või praktilist tagasisidet õppejõult.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpueksami:
1. Eneseanalüüsi vorm õppeprotsessi ja tulevase karjääri arengu kohta. Hindamiskriteeriumid:
– Koostab, vormistab ja esitab eneseanalüüsi vormi vastavalt õppejõu juhistele.
2. Situatsiooniline ülesanne.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb lahendada praktiline olukord vastavalt õppejõu antud juhistele.
3. Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 75% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õppijatele, kes on osalenud õppetöös vähemalt 75% ulatuses, saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, väljastatakse vastav Tunnistus.
Õppijatele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atesteerimist ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korral Tõend õppetöös osalemise kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINEHIND: 2045 € + KM
Kui maksate koolituse eest eraisikuna, võite taotleda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.