Запрещено копировать, распространять или использовать программу без письменного согласования с A-PRIORI MTÜ.
Programm sobib kõigile, kes soovivad töötada koristusvaldkonnas, kuid on eriti kasulik neile, kes juba omavad kogemust puhastusteenustes ning soovivad mitte ainult parandada oma oskusi, vaid ka optimeerida tööprotsesse, suurendada klientide rahulolu taset ning saada teadmisi meeskonna juhtimiseks. Samuti pakub programm huvi neile, kes soovivad leida nõutud tööd naaberriikides. Te õpite tundma puhastusmeeskonna efektiivse juhtimise aluseid, tööde planeerimise ja kontrolli meetodeid, kaasaegsete tehnoloogiate ja keskkonnasõbralike vahendite kasutamist kõrgete tulemuste saavutamiseks erinevates töötingimustes.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Teenindus;
Suund: Isikuteenindus; .
Rühm: Koduteenindus.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Puhastusteenindaja, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Anda teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud tööks koristusspetsialisti-superviisorina erinevates töötingimustes, samuti personali efektiivseks juhtimiseks oma pädevuse piires.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Võib hinnata koristustööde vajalikkust;
- Mõistab koristamise eripärasid, meetodeid ja tehnoloogiaid nii tavapärastes kui ka erilistes tööolukordades;
- Töötab iseseisvalt ja meeskonnas, kontrollib ja hindab teiste koristajate tööd, järgib tervisekaitse, ohutuse ja tööhügieeni nõudeid;
- Järgib kokkulepitud puhtusstandardeid, hindab koristustulemusi ja vajadusel rakendab parandusmeetmeid;
- Kohtleb klientide ja tööandja vara hoolikalt, järgib professionaalset eetikat, arvestab tagasisidega;
- Töötab meeskonnas, juhib ja kontrollib teiste tööd, ennetab ja lahendab konflikte;
- Oskab kasutada lihtsaid IT-vahendeid (näiteks signalisatsioonisüsteemi, robot-tolmuimejat, nutitelefoni).
SIHTGRUPP
- Kõik, kes on huvitatud ümberõppest ja eriala vahetamisest.
- Kes soovib töötada koristus- ja puhastusteenuste alal
- Kes soovib omandada oskusi nõutava töö jaoks naaberriikides.
- Kes soovib taotleda professionaalset kvalifikatsiooni Puhastusteenindaja-juhendaja, tase 4.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Põhiharidus
AMETI ERIPÄRAD
Amet nõuab valmisolekut töötada reguleerimata graafikuga nädalavahetustel, pühade ajal, varahommikustel või hilisöistel aegadel. Sõltuvalt töökeskkonna spetsiifikast puutub koristaja kokku erinevate riskidega (näiteks tuuletõmbus, liikuvad koormad, keemilised puhastusvahendid, bioloogilised riskid).
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
- 60 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 80 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õppe hõlmab:
Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine, teadmiste kinnistamine.
Praktiline õppe hõlmab:
Töö soovitatavate puhastusvahenditega, erinevate pindadega töötamise protsesside analüüs, puhastusoskuste kujundamine ja kinnistamine, õpetaja initsiatiivil on võimalikud ühised külastused temaatilistele üritustele ja poodidele.
Iseseisev töö hõlmab:
Kodutööd, teadmiste kinnistamine, situatsiooniliste ülesannete lahendamine, õpetaja ülesandel on võimalikud iseseisvad külastused temaatilistele üritustele ja poodidele.
ÕPPESISU
Moodul 1. Sissejuhatav. (12 akadeemilist tundi)
– Tutvumine erialaga.
– Koristamise liigid.
– Puhastusvahendite liigid.
– Koristusseadmed.
– Ohutustehnika, hügieen ja sanitaarnormid töökohal.
– Seadmete ja tööriistade ettevalmistamise ja töötlemise põhimõtted enne ja pärast koristust.Moodul 2. Tööks ettevalmistus. (30 akadeemilist tundi)
– Koristustööde vajaduse ja korra kindlaksmääramine, koristamise tüüp, sealhulgas eritüüpi töötlused.
– Koristusplaani koostamine.
– Puhastusmeetodite kindlaksmääramine.
– Puhastusvahendite valik, arvestades kliendi nõudmisi, doseerimisnormide määramine.
– Kulumaterjalide valik.
– Vajaduse määramine töötamiseks allergiavastaste vahenditega.
– Pindade desinfitseerimine, desinfektsioonivahendid.Moodul 3. Profülaktiline ja suurpuhastus. (30 akadeemilist tundi)
– Hooldus- ja suurpuhastuse põhimõtted, nende erinevused ja eripärad.
– Puhastusmeetodid.
– Hoolduskoristuse tarvikud, ained ja seadmed.
– Suurpuhastuse tarvikud, ained ja seadmed.
– Ergonoomika, ökoloogia ja loodust säästvad töömeetodid.
– Praktiline töö koolikeskkonnas.Moodul 4. Meeskonnatöö, juhtimine. (10 akadeemilist tundi)
– Meeskonnatöö eripärad ja oskused.
– Juhtimise eripärad koristusmeeskonnas töötades.
– Meeskonna töötervishoiu, ohutuse ja hügieeninõuete järgimise kontroll.
– Suhtlemine. Kolleegide abistamine, toetus ja mentorlus.
– Töö kvaliteedi kontroll. Supervisioon ja tagasiside.
– Probleemide lahendamine.
– Konfliktide ennetamine, tuvastamine ja lahendamine.Moduul 5. Töö kliendiga. (10 akadeemilist tundi)
– Kliendiga töötamise eripärad puhastusteenuste valdkonnas.
– Kliendi territooriumil töötamise reeglid.
– Professionaalne eetika, konfidentsiaalsuse reeglid.
– Kliendi kaebused. Konfliktiolukordade lahendamine.
– Tagasiside kogumine ja analüüs.Moodul 6. Oskuste lihvimine. (60 akadeemilist tundi)
– Töötervishoiu, ohutustehnika ja hügieeni nõuete järgimine (praktiline õpe töökeskkonnas).
– Praktiline töö töökeskkonnas õpitud teemadel.Moodul 7. Karjääri arendamine ja kvalifikatsiooni saamine. (8 akadeemilist tundi)
– Innovatsioonide kasutamise tähtsus ja digitehnoloogiate olulisus oskuste arendamisel.
– Eneseanalüüs. Võimalik karjääritee areng. Karjääri planeerimine, oma vajaduste mõistmine.
– Kvalifikatsiooninõuded ja nende täitmine.
Kvalifikatsiooni saamise reglement. Dokumentide esitamise kord. Läbitud teemade analüüs vastavuses sertifitseerimisnõuetega.*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
2. Koristamine – see on lihtne? Töövihik õpilasele Autor: Helge Alt, Kai Puusepp, Janne Toom, osaühing Puhastusekspert.
3. Puhastusteenindus, Endla Kuura
4. “Puhastusteenindaja käsiraamat” – Autor: Anne-Ly Põld, 2019.
5. “Käsiraamat puhastusteenindajatele” – Autor: Riina Kabel, 2018.
6. “Puhastusteenindaja kutseõppe käsiraamat” – Autorid: Maire Suits ja Merike Varik, 2020
7. Kvalifikatsioonieksami vastuvõtmise info:
– Vastuvõtukomisjon: Puhastusekspert.
– Sertifitseerimise kord >
– Tootles >
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppekeskuse A-Priori MTÜ auditooriumid asuvad aadressil Vilmsi 47, Tallinn. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tervisekaitse ja tööohutuse nõuetele, on hästi valgustatud, varustatud üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Lukustusperioodil ja muude force majeure asjaolude tõttu või kokkuleppel Õppekeskusega võivad tunnid osaliselt toimuda kaugõppena (ZOOM, MS TEAMS).
Praktilised tunnid toimuvad tootmiskeskkonnas, mis vastab hügieeni ja tööohutuse nõuetele.
ÕPPEMEETODID
Aktiivsed loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, praktilised ülesanded, oskuste harjutamine ja teadmiste kinnistamine õpetaja juhendamisel või iseseisvalt, kodutööd, võimalikud on temaatiliste ürituste (näiteks puhastusvahendite esitlused) ja poodide külastused.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Kuulajatele, kes on külastanud vähemalt 75% tundidest, saavutanud õppekava poolt kehtestatud õpitulemused ja edukalt läbinud atesteerimise, antakse vastav Tunnistus.
Kuulajatele, kes on külastanud vähemalt 50% tundidest, kuid ei ole läbinud õpet nõutud mahus või ei ole läbinud atesteerimist ja ei ole saavutanud õpitulemusi, antakse taotluse alusel osalemistõend, milles on märgitud läbitud õppekava maht.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 1980 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.